«Ρατσισμός και Διαφορετικότητα, όλοι διαφορετικοί όλοι ίσοι»

Η Πανελλήνια Ημέρα Σχολικού Αθλητισμού για το τρέχον σχολικό έτος διεξήχθη στις 15 Οκτωβρίου 2014. Το πρόγραμμα της ημέρας αυτής περιελάμβανε:

  • Προβολή δύο βίντεο στο σχολείο με θέμα

  1. α) το ρατσισμό και

  2. β) τους Παραολυμπιακούς Αγώνες

  • Προσαρμοσμένες αθλητικές δραστηριότητες με ιδιαίτερους σκοπούς και στόχους στις μειωμένες αντιληπτικές και κινητικές δεξιότητες ατόμων με αναπηρίες.

  1. Τυφλόμυγα

  2. Οι άθλοι του Ηρακλή

  3. Καλαθοσφαίριση με ένα χέρι

  4. Δρομική σκυταλοδρομία σε ζευγάρια με ένα πόδι (οι σιαμαίοι)

  5. Πετοσφαίριση καθήμενων

Υπεύθυνοι καθηγητές Φυσική Αγωγής που υλοποίησαν τις συγκεκριμένες δραστηριότητες ήταν: Μόσχος Κωνσταντίνος και Θεοδώρου Αλέξανδρος

Αναλυτικότερα

  1. Τυφλόμυγα:

  • Σκοπός : Η κατανόηση των δυσκολιών που αντιμετωπίζουν τα άτομα με μειωμένη όραση , η ανάπτυξη των άλλων αντιληπτικών ικανοτήτων (ακουστική, απτική, κιναισθητική) , η ρυθμική ικανότητα και η κιναισθητική αντίληψη.

  • Τρόπος: Ένα παιδί έχει δεμένα τα μάτια με μαντήλι ή άλλο τρόπο. Τα υπόλοιπα σε κύκλο τραγουδούν και κινούνται στο ρυθμό του τραγουδιού κυκλικά το γνωστό τραγούδι ?Η μικρή Ελένη?. Όταν τελειώσει το τραγούδι το παιδί με τα δεμένα μάτια προσπαθεί να μετακινηθεί και φτάσει κάποιο παιδί από τα υπόλοιπα που βρίσκονται στο κύκλο. Με την αφή πρέπει να ανακαλύψει το φύλλο του παιδιού ή το όνομά του.

IMG_20141015_100702   IMG_20141015_100618   IMG_20141015_100525

 

  1. Οι άθλοι του Ηρακλή:

  • Σκοπός : Η κατανόηση των δυσκολιών που αντιμετωπίζουν τα άτομα με μειωμένη ικανότητα λόγου, η ανάπτυξη της μη λεκτικής επικοινωνίας, η επίλυση προβλήματος, η φαντασία, η δημιουργικότητα και η ομαδοσυνεργατική εργασία.

  • Σημείωση: Οι άθλοι του Ηρακλή βρίσκονται τυπωμένοι σε ειδικές καρτέλες για να γίνεται εύκολα η επαναφορά της γνώσης των μύθων και τα παιδιά να επικεντρωθούν στην ανακάλυψη τρόπων αναπαράστασης των μύθων με παντομίμα.

  • Τρόπος: Τα παιδιά χωρίζονται σε ομάδες. Επιλέγουν από την θεματική ενότητα οι άθλοι του Ηρακλή μία καρτέλα που αντιστοιχεί σε έναν μύθο. Συσκέπτονται και αποφασίζουν πως θα αναπαραστήσουν το μύθο, τι πόλους θα σχηματίσουν και ποιοι θα αναλάβουν τους ρόλους αυτούς. Μετά από κάποιο χρονικό διάστημα και όταν όλες οι ομάδες είναι έτοιμες, παρουσιάζει η κάθε ομάδα στις άλλες το μύθο της. Οι άλλες ομάδες σε άτυπο διαγωνισμό γνώσεων προσπαθούν να ανακαλύψουν ποιο μύθο αναπαριστά η ομάδα εργασίας.

IMG_20141015_095732   IMG_20141015_101440   IMG_20141015_101616   IMG_20141015_101708IMG_20141015_101251

 

  1. Καλαθοσφαίριση με ένα χέρι:

  • Σκοπός : Η κατανόηση των δυσκολιών που αντιμετωπίζουν τα άτομα με μειωμένη κινητική δεξιότητα (έλλειψη ενός χεριού), η ανάπτυξη της συνεργασίας, η επιμονή , η δημιουργικότητα.

  • Τρόπος: Πραγματοποιείται αγώνας καλαθοσφαίρισης με τον κανόνα ότι όλα τα παιδιά θα παίζουν μόνο με το ένα χέρι (το άλλο κρατημένο πίσω στην πλάτη τους). Η μεγάλη δυσκολία συγκράτησης της μπάλας με το ένα χέρι οδηγεί τα παιδιά στην ανάπτυξη διαφορετικών κινητικών τεχνικών καλαθοσφαίρισης χωρίς όμως να χάνεται η ευχαρίστηση της συμμετοχής στην άθληση και το παιχνίδι.

IMG_20141015_094826   IMG_20141015_094502   IMG_20141015_094454   IMG_20141015_094841

 

  1. Δρομική σκυταλοδρομία σε ζευγάρια με ένα πόδι (οι σιαμαίοι):

  • Σκοπός : Η κατανόηση των δυσκολιών που αντιμετωπίζουν τα άτομα με μειωμένη κινητική δεξιότητα (έλλειψη ενός ποδιού) , η ανάπτυξη της εμπιστοσύνης μέσα από την αλληλεξάρτηση του ζευγαριού, η ανάπτυξη της συνεργασίας και η ανάπτυξη ισχυρών δεσμών φιλίας.

  • Τρόπος: Τα παιδιά σε ζευγάρια, αγκαλιασμένα εκτελούν δρομική απόσταση αλλά με ένα πόδι κάθε παιδί (δηλ. Δύο παιδιά με σύνολο μόνο δύο πόδια 1+1) . Βασικοί κανόνες να μην χωριστούν και να μην πέσουν κάτω.

IMG_20141015_094711   IMG_20141015_094648

 

  1. Πετοσφαίριση καθήμενων:

  • Σκοπός : Η ανάπτυξη της ομαδικότητας , της ψυχαγωγίας μέσα από το παιχνίδι και της αποδοχής της διαφορετικότητας μέσα από ένα παιχνίδι που μπορούμε να παίξουμε όλοι μας επί ίσους όρους μαζί με άτομα με κινητικά προβλήματα κάτω άκρων.

  • Τρόπος: Χωρίζεται ένας χώρος σε δύο τμήματα με τη χρήση ενός φιλέ ή και ποιο απλά με το τέντωμα ενός σχοινιού ή λάστιχου. Χωριζόμαστε σε δύο ομάδες και με μπαλόνι για τα παιδιά (για μεγάλο χρόνο πτήσης στον αέρα) χτυπάμε το μπαλόνι να περάσει πάνω από το φιλέ και να πάει στο απέναντι γήπεδο.

IMG_20141015_095408   IMG_20141015_094527   IMG_20141015_094519

 

 

Δημοσιεύθηκε στην Σχολικό Έτος 2014-2015. Αποθηκεύστε τον μόνιμο σύνδεσμο.